Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Certyneo
Άρθρο L141-1 του εμπορικού κώδικα · υποχρεωτικές δηλώσεις · α)

Υπογράψτε μια μεταβίβαση κεφαλαίων ηλεκτρονικού εμπορίου, σε 2 λεπτά

Πράξη μεταβίβασης επιχειρηματικής δραστηριότητας μεταξύ εκχωρητή και εκδοχέα, υπογεγραμμένη ηλεκτρονικά με την ίδια νομική ισχύ με μια έντυπη πράξη. Σύμφωνα με το άρθρο L141-1 του Εμπορικού Κώδικα (υποχρεωτικές αναγραφές) και τον κανονισμό eIDAS — συνιστάται η χρήση προηγμένης υπογραφής, πολλαπλοί υπογράφοντες, νόμιμη αρχειοθέτηση σύμφωνα με τις λογιστικές υποχρεώσεις.

Νομικό πλαίσιο
Άρθρο L141-1 του εμπορικού κώδικα
Επίπεδο υπογραφής
Επαναλαμβάνεται η χρήση του AES eIDAS
Νομικό αρχείο
10 χρόνια

Τι είναι μια απόδοση εμπορικών κεφαλαίων;

Η εκχώρηση εμπορικής επιχείρησης είναι η πράξη με την οποία ένας έμπορος (ο εκχωρητής) μεταβιβάζει σε έναν αγοραστή (τον εκδοχέα) το σύνολο των υλικών (εξοπλισμός, εμπορεύματα) και άυλων (πελατολόγιο, πελατεία, δικαίωμα μίσθωσης, εμπορική πινακίδα, εμπορική επωνυμία) που συνιστούν την επιχείρησή του. Διέπεται από τα άρθρα L141-1 και επόμενα του Εμπορικού Κώδικα, τα οποία επιβάλλουν συγκεκριμένες υποχρεωτικές αναφορές (κύκλος εργασιών των 3 τελευταίων οικονομικών ετών, εμπορικά κέρδη, κατάσταση προνομίων και ενεχύρων, εμπορική μίσθωση). Η παράλειψη μιας υποχρεωτικής αναφοράς μπορεί να οδηγήσει στην ακυρότητα της πώλησης κατόπιν αιτήματος του εκδοχέα εντός του επόμενου έτους (άρθρο L141-1, παράγραφος 2, Εμπορικός Κώδικας).

Γιατί να υπογράψει μια μεταβίβαση κεφαλαίων ηλεκτρονικού εμπορίου;

Ίση νομική αξία

Το άρθρο 1366 του Αστικού Κώδικα αναγνωρίζει την ίδια τεκμηριωτική ισχύ με την ηλεκτρονική γραφή όπως και η χαρτιά.

Πολυ-υπογράφοντες (εξαγοραστής + εκχωρητής + εγγύηση)

Ο κληροδότης, ο εκχωρητής, ενδεχομένως ο κτηματοδότης (για τη μεταφορά της εμπορικής μίσθωσης), η προσωπική εγγύηση του εκχωρητή, ο δικηγόρος συντάκτης.

Ενσωματωμένες υποχρεωτικές αναφορές

Το μοντέλο απόδοσης περιλαμβάνει όλες τις 8 υποχρεωτικές αναφορές του άρθρου L141-1 του Εμπορικού Κώδικα (ΑΚ και κέρδη των τελευταίων 3 ετών, κατάσταση των προνομίων και των εγγυήσεων, μίσθωση, ημερομηνία και όροι απόκτησης από τον πωλητή).

10 χρόνια αρχειοθέτηση + διαφημιστικό υλικό

Η υπογεγραμμένη πράξη + η ελεγκτική της διαδρομή eIDAS αρχειοθετούνται για 10 έτη (άρθρο L123-22 του Εμπορικού Κώδικα).

Υπογραφή της μεταβίβασης εμπορικών κεφαλαίων σε 4 στάδια

Από την υπογραφή της πράξης μέχρι την εγγραφή του φορολογικού μητρώου, σε λιγότερο από 5 λεπτά.

  1. 1. Προετοιμασία της πράξης μεταβίβασης

    Ανάβασε το PDF της πράξης ή χρησιμοποίησε το πρότυπο που ακολουθεί το άρθρο L141-1 του Εμπορικού Κώδικα: ταυτότητα των μερών, ονομασία του ταμείου, τιμές και τρόποι πληρωμής, ΑΕ και κέρδη των τελευταίων 3 οικονομικών ετών, προνόμια και εγγυήσεις, εμπορική μίσθωση, αναστολείς.

  2. 2. Προσθήκη των υπογραφών

    Ο εκχωρητής, ο εκχωρητής, ο εκχωρητής (αν μεταβιβάζεται η μίσθωση), η εγγύηση (αν υπάρχει), ο δικηγόρος συντάκτης.

  3. 3. Επιλογή του επιπέδου eIDAS

    Συνιστάται η προηγμένη υπογραφή (AES) για μια μεταβίβαση εμπορικής επιχείρησης: παραδεκτή ενώπιον δικαστηρίου (άρθ. 1367 Αστικού Κώδικα), OTP SMS, μοναδικό πιστοποιητικό ανά υπογράφοντα. Η QES, η μόνη που απολαύει τεκμηρίου αξιοπιστίας, χρησιμοποιείται για μεταβιβάσεις πολύ υψηλού διακυβεύματος (> 500k€) ή πολλαπλών καταστημάτων.

  4. 4. Υπογραφή, καταγραφή, δημοσίευση

    Η τελική πράξη + το PDF της απόδειξης φυλάσσονται για 10 έτη.

Επικαιρότερα ερωτήματα

Μπορεί να υπογραφεί ηλεκτρονικά η μεταβίβαση εμπορικών κεφαλαίων;
Το άρθρο 1366 του Αστικού Κώδικα αναγνωρίζει την ίδια τεκμηριωτική ισχύ για την ηλεκτρονική γραφή με την χαρτιά. Ο Εμπορικός Κώδικας (άρθρο L141-1) δεν επιβάλλει τη χειρογράφηση. Το Γραφείο Καταχώρισης δέχεται την ηλεκτρονική πράξη από το 2018.
Ποιες είναι οι υποχρεωτικές ενδείξεις του άρθρου L141-1;
Το άρθρο L141-1 του Εμπορικού Κώδικα απαιτεί 8 αναφορές: (1) το όνομα του προηγούμενου πωλητή, την ημερομηνία και τη φύση της πράξης απόκτησης, την τιμή της απόκτησης, με αναλογία (σωματικά/υλικά/εμπορεύματα), (2) την κατάσταση των δικαιωμάτων και των εγγυήσεων που επιβαρύνουν το ταμείο, (3) τον κύκλο εργασιών των τριών τελευταίων οικονομικών ετών, (4) τα εμπορικά κέρδη των τριών τελευταίων οικονομικών ετών, (5) την εμπορική μίσθωση (ημερομηνία, διάρκεια, όνομα του ιδιοκτήτη, ποσό του ενοίκου), (6) την τιμή απόκτησης, με αναλογία, (7) τις λεπτομέρειες πληρωμής, (8) την δήλωση ότι δεν εμποδίζεται η άσκηση της εμπορικής δραστηριότητας.
Ποιο επίπεδο υπογραφής: SES, AES ή QES;
Η προηγμένη υπογραφή (AES) είναι το συνιστώμενο πρότυπο για μια μεταβίβαση εμπορικής επιχείρησης. Είναι παραδεκτή ενώπιον δικαστηρίου (άρθ. 1367 Αστικού Κώδικα) και ο φάκελος αποδείξεών της επιτρέπει να αποδειχθεί η αξιοπιστία της σε περίπτωση αμφισβήτησης από τον αποκτώντα εντός του έτους (άρθ. L141-1 παρ. 2). Η QES, η μόνη που απολαύει τεκμηρίου αξιοπιστίας, χρησιμοποιείται για μεταβιβάσεις πολύ υψηλού διακυβεύματος (μεταβίβαση επιχείρησης > 500k€, μεταβίβαση πολλαπλών καταστημάτων).
Τι κίνδυνο διατρέχει ο πωλητής εάν παραλείψει την υποχρεωτική αναφορά;
Η παράλειψη υποχρεωτικής αναφοράς του άρθρου L141-1 του Εμπορικού Κώδικα μπορεί να οδηγήσει στην ακύρωση της πώλησης κατά την αίτηση του εκχωρητή εντός ενός έτους από την ανάληψη της κατοχής (άρθρο L141-1 α. 2).
Πρέπει να δηλώσω την απόδοση στην Εφορία;
Ναι, εντός του μήνα που ακολουθεί την υπογραφή της πράξης. Ο εκδοχέας πρέπει να υποβάλει το έντυπο αριθ. 2672-SD στο SIE του νέου τόπου άσκησης της δραστηριότητάς του + να καταβάλει τα τέλη καταχώρισης (3% έως 200k€, 5% πάνω από αυτό το ποσό). Το έντυπο 2672-SD πρέπει να συνοδεύεται από αντίγραφο της πράξης μεταβίβασης — γίνεται δεκτό το ηλεκτρονικό αντίγραφο με υπογραφή AES.
Πρέπει να δημοσιεύσουμε την απόδοση στο BODACC;
Η δημοσίευση αυτή ανοίγει την προθεσμία 10 ημερών για την ένσταση των πιστωτών του εκχωρητή (άρθρο L141-12 του Εμπορικού Κώδικα).
Πόσο καιρό θα κρατάμε την πράξη απόδοσης;
Η Certyneo αρχειοθετεί αυτόματα την πράξη + την έρευνα μέσω του eIDAS για 10 χρόνια, δωρεάν.
Η ηλεκτρονικά υπογεγραμμένη πράξη είναι αντικρουόμενη σε περίπτωση διαφοράς;
Ναι, χωρίς περιορισμούς. Το PDF απόδειξης eIDAS (ταυτότητα των υπογραφόντων, χρονοσήμανση RFC 3161, hash SHA-256, OTP SMS) αποτελεί απόδειξη της υπογραφής, που μπορεί να προσκομιστεί ενώπιον του εμπορικού δικαστηρίου. Το άρθρο 1174 του Αστικού Κώδικα επιτρέπει τη σύνταξη σε ηλεκτρονική μορφή ενός εγγράφου που απαιτείται για το κύρος μιας πράξης, υπό τους όρους των άρθρων 1366 και 1367.

Για να πάμε πιο πέρα

Έτοιμοι να υπογράψετε online;

Δωρεάν, χωρίς πιστωτική κάρτα, με πολλούς υπογράφοντες, και με νόμιμο αρχείο.